Deze uitzonderlijke kristallen flacon doet iets van de magische periode van de autowereld herleven geschiedenis. In die tijd waren de gedurfde en prachtige stijlen van haute couture modekleding zelfs de auto. Nauwkeurige vormen, luxueuze kleuren zonder gepolijst staal geven de auto een een geheel eigen ersoonlijkheid.
Deze uitzonderlijke flacon die het jaar 2000 viert, heeft inspiratie gevonden in het verhaal van de feniks waarin mens en vogel hun gemeenschappelijk verlangen naar eeuwigheid, kracht en kracht samensmelten snelheid. Deze mythische vogel, symbool van eerlijkheid, snelheid en uithoudingsvermogen, werd daarna door de zon verteerd meer dan een eeuw leven. Het vermogen om weer uit zijn eigen as te herrijzen, weer tot leven gewekt door de dezelfde hitte die het vernietigde, is een krachtig symbool van kracht, een wedergeboorte. Dit is hetzelfde energie die René Lalique trachtte te vangen met zijn gevierde automascottes. Wij geloven dat René Lalique de levenskracht van deze zeldzame vogel graag nieuw leven had ingeblazen bruiskristal ... En plaats het symbolisch op de radiatorgrille van een auto, zelf een legende ...
Geurnoten:
Geurfamilie: Oriëntaals
Topnoten: Bergamot, Mandarijn, Grapefruit, Lavendel, Rozemarijn
Hartnoten: Jasmijn, Orris, Cedarhout
Basisnoten: Amber, Patchouli, Sandalwood, Eikenmoss, Vanille