Op werkdagen vóór 22:00 besteld, morgen in huis | Gratis verzending vanaf €25,- | Kies 2 samples

RETOURPROCES

Stap 3/3

Hoe werkt het retourneren van een online bestelling en wat is de retourtermijn?

Een online bestelling kun je kosteloos retourneren binnen 14 dagen. Je hoeft je retour niet online aan te melden. Zodra we je pakketje verwerkt hebben, krijg je daarvan een bevestiging via mail. Retourneren doe je namelijk op een van de volgende twee manieren:  

OPTIE 1: Terugsturen via DHL

STAP 1: Doe het product dat je wil retourneren in de doos (liefst in de originele Douglas-doos)  

STAP 2: Vul het meegeleverde retourformulier in 

STAP 3: Voeg dit retourformulier toe en plak de doos goed dicht 

STAP 4: Ga met het pakket naar een DHL ServicePoint (tip: controleer altijd goed of retourneren wel een optie is bij de ServicePoint van je keuze. Dit staat per locatie vermeld onder het kopje ‘Services’) 

De DHL-medewerker zal het retourlabel voor op de doos printen en het pakket kosteloos naar ons retourneren. Bij het afgeven van de retourzending ontvang je altijd een retourbewijs. Bewaar dit goed om de status van de retourzending te kunnen checken. Normaal gesproken duurt het enkele werkdagen voordat je retourzending in ons magazijn aankomt. Zodra je retourzending verwerkt is, krijg je van ons een mailtje. 

OPTIE 2: Terugbrengen naar een Douglas-store

STAP 1: Doe het product dat je wil retourneren in de doos (liefst in de originele Douglas-doos) 

STAP 2: Print* je factuur (die heb je via mail ontvangen) en neem deze mee. Zonder factuur kunnen we je retour NIET in behandeling nemen 

STAP 3: Vul het meegeleverde retourformulier in en neem het mee 

STAP 4: Ga met je pakket naar een van onze Douglas-stores. Vind de dichtstbijzijnde store in onze storefinder  

* Heb je geen printer? Dan raden we je aan om je bestelling via DHL terug te sturen. 

Let op: kies je ervoor om op een andere manier te retourneren? Dan zijn de kosten en risico’s voor jou en draag je zelf de volledige verantwoordelijkheid.

Kan ik mijn online aankoop ruilen?

Nee, dit kan niet. Natuurlijk is het wel mogelijk om een ontvangen product te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Hoe kan ik mijn partnerbestelling retourneren?

Een partnerproduct herken je aan de melding ‘Verzonden door Douglas-partner (2-4 werkdagen) en het logootje op de productpagina. Een partnerbestelling kan kosteloos worden geretourneerd. Partnerproducten worden in een apart pakket verzonden met een apart retourlabel. Hier staat op hoe je moet retourneren. Zitten het retourlabel en de instructies er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice. Gebruik als mailonderwerp ‘Partnerbestelling retourneren’. Zodra de retourzending is verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Hierin word je ook geïnformeerd over de verwachte terugbetaling.

Wat is de retourtermijn?

Producten kunnen binnen 14 werkdagen kosteloos naar ons worden geretourneerd. Zodra we je pakketje verwerkt hebben, krijg je daarvan een bevestiging per mail.

Wat is de status van mijn retour?

Je kunt de status van de retourzending vinden door het zendingsnummer dat op je retourbewijs staat, in te vullen op dhlparcel.nl. Vul hierbij ook onze postcode 7575 EM in.

Ik heb mijn (partner) retourformulier niet ontvangen of al weggegooid. Wat nu?

Reguliere bestelling (volledig verzonden door Douglas)
Na aankoop van jouw online bestelling heb je de factuur van de bestelling ontvangen in je mail. Deze factuur mag je als vervanging van het retourformulier meesturen met je retourzending. Geef op de factuur de retourreden aan. Dan zorgen onze collega’s in het magazijn ervoor dat jouw retourzending in goede orde wordt verwerkt. 

Partnerbestelling (een of meer artikelen verzonden door een Douglas-partner)
Stuur een mail naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp ‘Geen retourformulier partnerbestelling’ en vermeld het bestelnummer. Dan gaan we het voor je oplossen! 

Geen antwoord gevonden?

Neem dan contact op via e-mail of per telefoon.

E-mail

Stuur een e-mail naar klantenservice@douglas.nl met als onderwerp "Retourproces".
Dit hebben we nodig:
• Ordernummer
• Korte omschrijving van het probleem

Zo kunnen we je het snelst helpen.

Tip:
Om het je makkelijk te maken klik op deze link.

Telefoon

Neem contact op met onze klantenservice via 088-368 45 45 (lokaal tarief).

Openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag: 09.30 tot 18.00 uur
  • Zaterdag: 09.30 tot 14.00 uur
  • Zondag: gesloten